7-8.15
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Inspirowanie do spontanicznej zabawy – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozmowy indywidualne z dziećmi.
8.15-8.30
Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, przygotowanie do śniadania.
8.30-9.00
Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami wdrażanie dzieci do samodzielności.
9.00-9.20
Zajęcia dydaktyczne - realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w przedszkolu programu wychowania przedszkolnego. Zajęcia wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
9.20 - 10.20
Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci, ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne.
10.20 – 10.40
II śniadanie i realizacja zadań programowych w tym zakresie.
10:40 – 11:45
Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
11.45-12.00
Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczno- samoobsługowe
12.00-12.30
Obiad – usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, przezwyciężenie uprzedzeń, przyzwyczajenie do zdrowego żywienia.
12:30 – 14:30
Odpoczynek poobiedni przy słuchaniu muzyki relaksacyjnej i poważnej lub słuchaniu bajek.
14:30-15:00
Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem podwieczorku i realizacja zadań programowych w tym zakresie.
15:00- 17:00
Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu zabawy w ogródku, zabawy dowolne, słuchanie muzyki, aktywne zajęcia, zajęcia rozwojowe, pogłębianie zdobytych wiadomości i umiejętności, tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech. Oczekiwanie na rodziców, rozchodzenie się dzieci.
7-8.15
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Inspirowanie do spontanicznej zabawy – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozmowy indywidualne z dziećmi.
8.15-8.30
Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, przygotowanie do śniadania.
8.30-9.00
Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami wdrażanie dzieci do samodzielności.
9.00-9.20
Zajęcia dydaktyczne - realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w przedszkolu programu wychowania przedszkolnego. Zajęcia wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
9.20 - 10.20
Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci, ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne.
10.20 – 10.40
II śniadanie i realizacja zadań programowych w tym zakresie.
10:40 – 11:45
Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
11.45-12.00
Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczno- samoobsługowe
12.00-12.30
Obiad – usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, przezwyciężenie uprzedzeń, przyzwyczajenie do zdrowego żywienia.
12:30 – 14:30
Odpoczynek poobiedni przy słuchaniu muzyki relaksacyjnej i poważnej lub słuchaniu bajek.
14:30-15:00
Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem podwieczorku i realizacja zadań programowych w tym zakresie.
15:00- 17:00
Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu zabawy w ogródku, zabawy dowolne, słuchanie muzyki, aktywne zajęcia, zajęcia rozwojowe, pogłębianie zdobytych wiadomości i umiejętności, tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech. Oczekiwanie na rodziców, rozchodzenie się dzieci.
HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Kwiecień
05.04 – teatrzyk pt. „Wiosna puka do drzwi”
15.04.- Koncert muzyczny pt. „Legendy warszawskie – tajemnica Bazyliszka”
16.04 – fluoryzacja
16.04 – wiosenna sesja zdjęciowa
22.04 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
23.04 – Warsztaty ekologiczne
24.04- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Wędrówki wiosenne ptaków"
Realizacja programu profilaktycznego Fundacji Mederi pt. „Wielki Słoń”:
04.04
09.04
11.04
16.04
18.04
19.04
HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Kwiecień
05.04 – teatrzyk pt. „Wiosna puka do drzwi”
15.04.- Koncert muzyczny pt. „Legendy warszawskie – tajemnica Bazyliszka”
16.04 – fluoryzacja
16.04 – wiosenna sesja zdjęciowa
22.04 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
23.04 – Warsztaty ekologiczne
24.04- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Wędrówki wiosenne ptaków"
Realizacja programu profilaktycznego Fundacji Mederi pt. „Wielki Słoń”:
04.04
09.04
11.04
16.04
18.04
19.04
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Na wsi”
„Chronimy środowisko”
„Tydzień ekologiczny”
„Kubusiowi Przyjaciele natury”
HARMONOGRAM WYDARZEŃ
05.11 – Dociekliwy Przedszkolak
06.11 - kulinarne warsztaty - dynia
08.11 - Teatrzyk "Pajacyk Pinokio" (9:30)
08.11 - Szkoła do hymnu - obchody Święta Niepodległości
12.11 – fluoryzacja
13.11 – Szkatułka - warsztaty
25.11 - Dzień Misia
27.11 - Szkatułka - warsztaty
29.11 - koncert muzyczny (9:00)
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1.
2.
3.
4.
21.03 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Marzec:
05.03- Koncert muzyczny pt. „Wielkanocny koszyczek pełen nutek”
12.03 – fluoryzacja
13.03 - warsztaty fundacji Szkatułka - pt. "Abstrakcja"
19.03- warsztaty Wielkanocne z Rodzicami godz. 16:00
20.03- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Drzewo"
21.03 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Luty:
06.02 – Koncert muzyczny pt. „Humory Pani Zimy”
06.02 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
09.02 - Bal karnawałowy + zdjęcia
13.02 - fluoryzacja
21.02- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Muzyka tradycyjna"
23.02 – warsztaty „Drzewo” – pt. „Ślimaki i małże”
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Karnawał ”
„Nasze ulubione baśnie”
„Dawno temu”
„Kiedy patrzę w niebo”
„Zimowe zabawy”HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Styczeń:
02.01 – Koncert muzyczny pt. „Piotruś i wilk”
09.01 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
09.01 - fluoryzacja
10.01 – warsztaty „Drzewo” – pt. „Wiewiórki”
17.01 – warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Dom dla kota – adopcje ze schroniska”
24.01- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Witraż"
25.01 – Dzień Babci i Dziadka
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Skok w nowy rok”
„Wszędzie biało”
„Babcia i dziadek”
„Zimowe zabawy”HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Styczeń:
02.01 – Koncert muzyczny pt. „Piotruś i wilk”
09.01 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
09.01 - fluoryzacja
10.01 – warsztaty „Drzewo” – pt. „Wiewiórki”
17.01 – warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Dom dla kota – adopcje ze schroniska”
24.01- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Witraż"
25.01 – Dzień Babci i Dziadka
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Skok w nowy rok”
„Wszędzie biało”
„Babcia i dziadek”
„Zimowe zabawy”
„Świąteczne zwyczaje”HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Grudzień:
04.12- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. "Martwa natura"
05.12 – Koncert muzyczny pt. „Wigilijne światło Betlejemskiej Gwiazdy”"
05.12 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
06.12 – Mikołajki
12.12 – fluoryzacja
12.12- warsztaty Bożonarodzeniowe z Rodzicami godz. 16:00
14.12 – warsztaty z edukatorem z Biblioteki dla i młodzieży ul. Al. Niepodległości 19
14.12 – spotkanie z Mikołajem, sesja fotograficzna
20.12- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Labirynty"
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Świąteczne pocztówki”
„Zwierzęta zimą”
„Spotkanie przy Wigilijnym stole”
„Świąteczne zwyczaje”HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Grudzień:
04.12- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. "Martwa natura"
05.12 – Koncert muzyczny pt. „Wigilijne światło Betlejemskiej Gwiazdy”"
05.12 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
06.12 – Mikołajki
12.12 – fluoryzacja
12.12- warsztaty Bożonarodzeniowe z Rodzicami godz. 16:00
14.12 – warsztaty z edukatorem z Biblioteki dla i młodzieży ul. Al. Niepodległości 19
14.12 – spotkanie z Mikołajem, sesja fotograficzna
20.12- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Labirynty"
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Świąteczne pocztówki”
„Zwierzęta zimą”
„Spotkanie przy Wigilijnym stole”
„Świąteczne zwyczaje”
„Przygotowania do zimy”HARMONOGRAM WYDARZEŃ - PAŹDZIERNIK:
03.10 – Koncert muzyczny pt. „Ziemia, zielona wyspa – z ekologią za Pan Brat”
10.10 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
11.10 – Kocia Kicia Gotuje – pieczenia ciasteczek z okazji Dnia Edukacji Narodowej
11.10 – warsztaty fundacji Szkatułka – Wprowadzenie do malarstwa
12.10 – Uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej
13.10 – teatrzyk pt. „Jesienne kłopoty”
16.10 – warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Sen zimowy - Jeż”
24.10 – fluoryzacja
25.10 – warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Krety”
26.10 – warsztaty z edukatorem z Biblioteki dla dzieci i młodzieży ul. Al. Niepodległości 19
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Dary jesieni”
„W zdrowym ciele zdrowy duch”
„Jesienią w parku”
„Jesienią w lesie”
„Przygotowania do zimy”
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH • ksształtowanie umiejętności liczenia • porównywanie, klasyfikowanie przedmiotów ze względu na określoną cechę: rodzaj i wielkość • kształtowanie umiejętności liczenia • zapoznanie z określeniami długi i krótki; kształtowanie umiejętności porównywania i określania długościZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA
LISTOPAD
Temat kompleksowy 1 i 2: „Mój dom,moja miejscowość i mój kraj”
zapoznanie z nazwami domów zwierząt
dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie domów, zapoznanie z nazwami: dom, blok
zapoznanie ze znaczeniem pojęcia „zebra” – przejście dla pieszych oraz z prawidłowym i bezpiecznym sposobem przejścia przez pasy
wzbogacanie wiadomości na temat ruchu ulicznego i bezpiecznego poruszania się po drogach
zapoznanie z wyglądem i rolą jaką pełni policjant
zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi: flagą, godłem Polski i hymnem Polski
Temat kompleksowy 3: „Przygotowania do zimy”
poznawanie środowiska i warunków życia wybranych zwierząt i ptaków: psa, wiewiórki, sikorki, gila, wróbla
zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami.
kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt – dokarmianie ptaków zimą
zapoznanie ze znaczeniem przetworów jako rodzaju zapasów na zimę
Temat Kompleksowy 4: „Ciepło i miło”
rozwijanie samodzielności
podawanie nazw części ubioru i wskazywanie kolejności zakładania jego poszczególnych elementów przed wyjściem na spacer lub do ogrodu przedszkolnego
wdrażanie dzieci do rozwijania umiejętności dostosowywania ubioru do warunków atmosferycznych
zapoznanie z symbolami pogody
określanie cech charakterystycznych pogody w poszczególnych porach roku
zapoznanie dzieci z konsekwencjami niewłaściwego doboru ubrania do pogody
Kształtowanie pojęć matematycznych:
kształtowanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu
zapoznanie z figurami geometrycznymi: koło, trójkąt, kwadrat
kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na kolor/wielkość/rodzaj i tworzenie zbiorów na podstawie określonej cechy
kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami położenia przedmiotów w przestrzeni: na, obok, pod, nad.
kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze.
utrwalenie pojęcia „para”
• zapoznanie z określeniami długi i krótki; kształtowanie umiejętności porównywania i określania długościTemat kompleksowy: „Idzie jesień przez świat”(1 i 2 tydzień) • Rozbudzanie zainteresowania przyrodą • zapoznanie z wybranycmi „darami jesieni” np jabłka, kasztany, warzywa • zapoznanie z wyglądem i zwyczajami wiewiórki, poznanie ciekawostek o wiewiórkach • zapoznanie z rodzajami orzechów, zapoznanie ze sposobami wykorzystania orzechów np do jedzenia, do produkcji olejów i kosmetyków, dekoracji itp • rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek interaktywnych o tematyce jesiennej(słowne, dźwiękowe i obrazkowe) • kształtowanie umiejętności obserwacji przyrodniczych • poznanie środowiska leśnego, jego mieszkańców i zwyczajów; rozpoznawanie zwierząt leśnych i podawanie ich nazw • Temat kompleksowy „Drzewo – metoda projektów”(3 i 4 tydzień) • Propagowanie wiedzy o drzewach i ich roli dla środowiska oraz rozwijanie wrażliwości artystycznej dzieci poprzez kontakt z przyrodą • Kształtowanie postawy proekologicznej w aspekcie oszczędzania papieru. • Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie. • Zapoznanie z wyglądem i budową drzew liściastych i iglastych w różnych porach roku z wykorzystaniem ilustracji, historyjek obrazkowych i obserwacji przyrodniczych • Rozróżnianie i nazywanie liści z wybranych drzew np klon, kasztanowiec
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH • ksształtowanie umiejętności liczenia • porównywanie, klasyfikowanie przedmiotów ze względu na określoną cechę: rodzaj i wielkość • kształtowanie umiejętności liczenia • zapoznanie z określeniami długi i krótki; kształtowanie umiejętności porównywania i określania długości
1. Zwierzęta jesienią
2, Pogoda w kratkę
3. Zdrowie na talerzu
4. Bajkostwory i potwory
1. Zwierzęta jesienią
2, Pogoda w kratkę
3. Zdrowie na talerzu
4. Bajkostwory i potwory