Grupa III
„Elfy”
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ
„W MOIM PRZEDSZKOLU”
- Zapoznanie z postacią – Pakiem i piosenką przewodnią – „Pak – przyjaciel przedszkolaków”;
- Redagowanie kodeksu grupy;
- Aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą, kształtowanie umiejętności współpracy w zabawie;
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni;
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
- Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu;
- Posługiwanie się pojęciami oznaczającymi nastrój i emocje.
„MOJA MIEJSCOWOŚĆ”
- Rozwijanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z domem, krajobrazem miejskim/wiejskim, znakami drogowymi;
- Kształtowanie myślenia logicznego, spostrzegawczości;
- Przygotowanie dzieci do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości;
- Rozwijanie ekspresji twórczej;
- Kształtowanie umiejętności pracy w małych zespołach;
- Przestrzeganie umów i reguł w zabawach;
- Wyróżnianie i przeliczanie sylab w wyrazach.
„MOJE CIAŁO”
- Dostrzeganie i określanie różnic w wyglądzie pomiędzy różnymi osobami;
- Rozwijanie zainteresowania czytaniem;
- Przygotowanie do rozpoznawania i nazywania zmysłów;
- Kształtowanie umiejętności właściwego i dokładnego mycia rąk;
- Nabywanie przeświadczenia o konieczności dbania o higienę własną i otoczenia.
„DARY JESIENI”
- Rozpoznawanie i nazywanie elementów na podstawie definicji;
- Pokazywanie i nazywanie części warzyw (liść, korzeń);
- Rozpoznawanie i nazywanie różnorodnych owoców;
- Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu, rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej;
- Kształtowanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
- Kształcenie pamięci i percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski „o” w nagłosie wyrazów;
- Kształtowanie umiejętności przeliczania i kategoryzowania;
- Kształtowanie umiejętności kontynuowania i układania prostych rytmów.
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
- Dokonywanie klasyfikacji poprzez nalepianie naklejek na właściwych miejscach, oglądanie i porównywanie elementów, kolorowanie takich samych figur jak wskazano;
- Kolorowanie domów z figur geometrycznych według podanego kodu, dorysowywanie odpowiednich elementów na obrazku, kolorowanie niepasujących figur, dokonywanie klasyfikacji;
- Porządkowanie elementów według wielkości;
- „Badanie figur geometrycznych” – zabawa dydaktyczna;
- „Odbicia figur” – zabawa badawcza;
- „Ułóż dalej” – zabawa dydaktyczna;
- „Po mojej prawej/lewej stronie jest” – zabawa dydaktyczna;
- „Ile nas jest?”, „Ile jest warzyw?” – zabawy dydaktyczne z elementem liczenia;
- „Owocowe kosze” , „Owocowe ślady” – dostrzeganie regularności, uzupełnianie rytmów.