HARMONOGRAM WYDARZEŃ
06.02 – Koncert muzyczny pt. „Humory Pani Zimy”
06.02 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
09.02 - Bal karnawałowy + zdjęcia
13.02 - fluoryzacja
21.02- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Muzyka tradycyjna"
23.02 – warsztaty „Drzewo” – pt. „Ślimaki i małże”
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Karnawał ”
„Nasze ulubione baśnie”
„Dawno temu”
„Kiedy patrzę w niebo”HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Luty
05.11 – Dociekliwy Przedszkolak
06.11 - kulinarne warsztaty - dynia
08.11 - Teatrzyk "Pajacyk Pinokio" (9:30)
08.11 - Szkoła do hymnu - obchody Święta Niepodległości
12.11 – fluoryzacja
13.11 - warsztaty "Bursztynowa Korona" w Muzeum w Wilanowie (8:30-11:30), warsztaty w ramach projektu "6 obrazów dla sześciolatka" (13:00)
13.11 – Szkatułka - warsztaty
15.11 - warsztaty w ramach projektu "6 obrazów dla sześciolatka" (9:00)
20.11 - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
25.11 - Dzień Misia
27.11 - Szkatułka - warsztaty
27.11 - zebranie z Rodzicami (17:00)
28.11 - rozstrzygnięcie 20 edycji konkursu plastyczno-technicznego "Warszawa w oczach dzieci" - występ dzieci podczas uroczystości wręczenia nagród
28.11 - warsztaty w ramach projektu "6 obrazów dla sześciolatka" (13:00)
29.11 - koncert muzyczny (9:00)
Tematy kompleksowe:
TYDZIEŃ IX. Album rodzinny
1. Za kim tęsknię, kogo wspominam? (tęsknota)
2.Domowe ognisko (litera i, I)
3. Ja i moi bliscy (liczba 5)
4.Drzewo genealogiczne
TYDZIEŃ X. Mała i duża ojczyzna
1. Co to znaczy kochać ojczyznę? (miłość do ojczyzny)
2.Nasz dom (litera d, D)
3.W mieście (liczba 6)
4.Na wsi
5. Biało-czerwoni!
TYDZIEŃ XI. Ja i moje ciało
1.Części ciała (litera u, U)
2.W lustrzanym odbiciu
3.Zmysły
4. Jestem wyjątkowy!
TYDZIEŃ XII. Przygotowania do zimy
1. Czy to już czas na odpoczynek? (potrzeba odpoczynku)
2. Las i jego mieszkańcy (litera l, L)
3. Zapasy na zimę (liczba 7)
4. Futra, dzioby i kopyta
5. Zwierzęcy pokaz mody
Wprowadzenie liter: i, I; d, D, u, U; l, L
Wprowadzenie znaków matematycznych: liczba 5, 6, 7
Realizacja dodatkowych projektów:
"6 obrazów dla sześciolatka" Fala Kultury
20.09 Porwanie królewny W. Wojtkiewicz
27.09 Widok Warszawy od strony Pragi Canaletto
12. 11
15. 11
Kodowanie na dywanie
W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch
Zdrowo i sportowo
Mysia w Europie
Wiem, co jem
Grupa IV
„Leśne Duszki”
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ
Ja i ty to my
umacnianie więzi z grupą przedszkolną
przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się
dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi
rozwijanie umiejętności autoprezentacji ze wskazywaniem swoich mocnych stron, predyspozycji i faktycznych osiągnięć
Spotkanie z latawcem
doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem
dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów
umacnianie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania grupowe
kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia roli i wiążących się z nią zadań, jako członka grupy przedszkolnej
doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny
Pożegnanie lata
nabywanie wiedzy o własnym kraju poprzez zabawy z mapą
dostrzeganie cech charakterystycznych krajobrazów Polski
utrwalanie znajomości symboli narodowych i wzbudzanie do nich szacunku
utrwalanie nazw i wyglądu letnich kwiatów i owoców
rozwijanie słownictwa związanego z tematem
Tajemnice Ziemi
wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata
tworzenie sytuacji sprzyjających wyrażaniu rozumienia świata oraz zjawisk
rozbudzanie zainteresowań dotyczących wiedzy o naszej planecie i jej położeniu w kosmosie
rozwijanie wiedzy o kontynentach oraz ich faunie, florze i mieszkańcach
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi
klasyfikowanie przedmiotów według kilku cech
rozwijanie umiejętności tworzenie zbiorów, porównywania i przeliczania elementów
kształtowanie pojęcia liczby jeden, poznanie cyfry 1
Wprowadzenie liter:
„O, o” - Ola, osa
„A, a” – Ala, aparat
„T, t” – Tomek, tata