Kontakt

Przedszkole Nr 190
ul.Racławicka 30a
Warszawa
tel. 022 844-11-74
Adres e-mail:
p190@eduwarszawa.pl
 

 


 

 


 

Leśne duszki

HARMONOGRAM WYDARZEŃ

 

06.02 – Koncert muzyczny pt. „Humory Pani Zimy”
06.02 – warsztaty „Dociekliwy Przedszkolak”
09.02 - Bal karnawałowy + zdjęcia
13.02 - fluoryzacja
21.02- warsztaty fundacji Szkatułka - pt. „Muzyka tradycyjna"
23.02 – warsztaty „Drzewo” – pt. „Ślimaki i małże”
 
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Karnawał ”
„Nasze ulubione baśnie”
„Dawno temu”
„Kiedy patrzę w niebo”HARMONOGRAM WYDARZEŃ - Luty
05.11 – Dociekliwy Przedszkolak 
06.11 - kulinarne warsztaty - dynia
08.11 - Teatrzyk "Pajacyk Pinokio" (9:30)
08.11 - Szkoła do hymnu - obchody Święta Niepodległości
12.11 – fluoryzacja
13.11 - warsztaty "Bursztynowa Korona" w Muzeum w Wilanowie (8:30-11:30), warsztaty w ramach projektu "6 obrazów dla sześciolatka" (13:00)
13.11 – Szkatułka - warsztaty
15.11 - warsztaty w ramach projektu "6 obrazów dla sześciolatka" (9:00)
20.11 - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
25.11 - Dzień Misia
27.11 - Szkatułka - warsztaty
27.11 - zebranie z Rodzicami (17:00)
28.11 - rozstrzygnięcie 20 edycji konkursu plastyczno-technicznego "Warszawa w oczach dzieci" - występ dzieci podczas uroczystości wręczenia nagród
28.11 - warsztaty w ramach projektu "6 obrazów dla sześciolatka" (13:00)
29.11 - koncert muzyczny (9:00)
 
 

Tematy kompleksowe:

TYDZIEŃ IX. Album rodzinny

1. Za kim tęsknię, kogo wspominam? (tęsknota)

2.Domowe ognisko (litera i, I)

3. Ja i moi bliscy (liczba 5)

4.Drzewo genealogiczne

TYDZIEŃ X. Mała i duża ojczyzna

1. Co to znaczy kochać ojczyznę? (miłość do ojczyzny)

2.Nasz dom (litera d, D)

3.W mieście (liczba 6)

4.Na wsi

5. Biało-czerwoni! 

TYDZIEŃ XI. Ja i moje ciało

1.Części ciała (litera u, U)

2.W lustrzanym odbiciu

3.Zmysły

4. Jestem wyjątkowy!

TYDZIEŃ XII. Przygotowania do zimy

1. Czy to już czas na odpoczynek? (potrzeba odpoczynku)

2. Las i jego mieszkańcy (litera l, L)

3. Zapasy na zimę (liczba 7)

4. Futra, dzioby i kopyta

5. Zwierzęcy pokaz mody

 

Wprowadzenie liter: i, I; d, D, u, U; l, L

Wprowadzenie znaków matematycznych: liczba 5, 6, 7 

 

Realizacja dodatkowych projektów:

 

"6 obrazów dla sześciolatka" Fala Kultury

20.09 Porwanie królewny W. Wojtkiewicz

27.09 Widok Warszawy od strony Pragi Canaletto

12. 11

15. 11

 

Kodowanie na dywanie

W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch

Zdrowo i sportowo

Mysia w Europie

Wiem, co jem

 

 
 

 

Grupa IV
„Leśne Duszki”
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ
 
Ja i ty to my
umacnianie więzi z grupą przedszkolną
przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się
dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi
rozwijanie umiejętności autoprezentacji ze wskazywaniem swoich mocnych stron, predyspozycji i faktycznych osiągnięć
Spotkanie z latawcem
doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem
dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów
umacnianie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania grupowe
kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia roli i wiążących się z nią zadań, jako członka grupy przedszkolnej
doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny
Pożegnanie lata
nabywanie wiedzy o własnym kraju poprzez zabawy z mapą
dostrzeganie cech charakterystycznych krajobrazów Polski
utrwalanie znajomości symboli narodowych i wzbudzanie do nich szacunku
utrwalanie nazw i wyglądu letnich kwiatów i owoców
rozwijanie słownictwa związanego z tematem
Tajemnice Ziemi
wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata
tworzenie sytuacji sprzyjających wyrażaniu rozumienia świata oraz zjawisk
rozbudzanie zainteresowań dotyczących wiedzy o naszej planecie i jej położeniu                w kosmosie
rozwijanie wiedzy o kontynentach oraz ich faunie, florze i mieszkańcach
 
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi
klasyfikowanie przedmiotów według kilku cech
rozwijanie umiejętności tworzenie zbiorów, porównywania i przeliczania elementów
kształtowanie pojęcia liczby jeden, poznanie cyfry 1
 
Wprowadzenie liter:
                                 „O, o” -  Ola, osa
                                 „A, a” – Ala, aparat
                                 „T, t” – Tomek, tata
× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.